גברים רבים רוצים להצליח ולהפוך להיות מפורסמים, אם זה בתור זמרים, שחקנים או דוגמנים. החלום להצליח ולהתפרסם הוא חלום שיש כמעט לכל אחד וגבר אשר רוצה לעשות זאת, צריך להכיר את תעשיית בידור והאמנות מבפנים, ללמוד עליה ולדעת כיצד הוא מפלס את דרכו לתפקידים הכי נחשקים שיש.

איך לקבל תפקידים?

nenetusאחת הדרכים העיקריות לקבל תפקידים היא ללכת לאודישנים. האודישנים מאפשרים להפקה של הסרט, הפרסומת או הקמפיין, לבחון אם אתם מתאימים לצרכים שלהם ואם לא. חשוב לציין שהאודישן בודק את יכולות המשחק שלכם ואת יכולות הצילום אבל מה שחשוב באמת זה אם אתם מתאימים לצרכים של הפרויקט.

את האודישנים ניתן לקבל במספר דרכים:

  1. סוכן – אם יש לכם סוכנות שאתם חברים בה, היא אמורה לסדר לכם מגוון של אודישנים באיזה תחום שתבחרו.
  2. אינטרנט – באינטרנט תוכלו למצוא הרבה מאוד אודישנים לתפקידים כאלו ואחרים דרך חיפוש של הפקות חדשות או חיפוש של אודישנים שמתאימים לכם.
  3. אמצעי התקשורת – הרבה פעמים תכניות טלוויזיה מובילות כמו מאסטר שף או האח הגדול מודיעים כי הם מחפשים שחקנים חדשים או פנים חדשות. שווה לשים לב לכך.

איך להתכונן לאודישנים?

האודישנים בין פרויקט לפרויקט שונים וחשוב לדעת להתכונן לכל אחד בנפרד.

  • אודישנים לסרטים וסדרות- אודישנים עבור תפקידי משחק בסרטים או בסדרות טלוויזיה ידרשו כי תלמדו את הטקסט בצורה יסודית. כמו כן, אודישנים לגברים עבור סרטים וסדרות ידרשו מכם להתחבר לדמות ולהציג את התפקיד עליו אתם נבחנים בצורה הטובה ביותר. ההכנה לאודישנים מסוג זה תהיה משוקעת יותר ועליכם לקחת הרבה פרמטרים בחשבון.
  • אודישנים לפרסומות –  לעומת אודישנים לסדרות וסרטים, אודישנים לפרסומות אכן בוחנים על יכולות משחק אך בעיקר על טייפקאסט, מראה, יכולת להעביר מסר בזמן קצר או תפקידי ניצבות. לפני שמגיעים לאודישנים לפרסומת חשוב ללמוד את הטקסט (אם יש כזה) בעל פה, וחשוב להכיר את החברה אותה מפרסמים ואת המוצר.
  • אודישנים לדוגמנות – אודישנים לדוגמנות הם שונים במהותם מאודישנים עבור פרסומות או סרטים וסדרות. למעשה, אודישנים לדוגמנות מתמקדים במראה של הדוגמן, בטייפקאסט שלו ובעבודה שהוא יכול לעשות עם הגוף שלו ועם פניו.

צפו במתיו מקונוהיי באודישן: