נבחנים רבים מגיעים לאודישנים מבלי לדעת מה דרוש בכדי להתקבל ואיך להערך נכון. לעיתים כשרון מולד והתמדה לא יספיקו, חשוב להערך בצורה ראויה ולהבין מול מה נעמוד. יש להשקיע הרבה עבודה נכונה, מקצועית ולאורך זמן רב. חברת אודישנים תסקור בפניכם את הדברים שיש לקחת בחשבון ויגרמו לכם להסתכל קצת אחרת על הדברים.

microphone-1074362_1920

השירה צריכה להיות חלק משמעותי בחיים של כל נבחן. אודישנים לשירה.

שילוב של הכנה נכונה ביחד עם הכשרון שאתם מביאים אתכם יעזרו לכם להרשים את הבוחנים ולהרגיש יותר טוב עם עצמכם בזמן האודישן. הנה כמה שיקולים שיש להתייחס אליהם בכובד ראש:

  • בחירת שיר – כנראה מדובר בגורם החשוב ביותר, שכן הוא אמור לשקף את היכולות שלכם ואת מי שאתם בצורה הכי טובה שיש. בחרו שיר שאתם אוהבים, הוא צריך לבוא מכל הלב ולרגש את השופטים, שיר שאתם מכירים ויזרום החוצה בחופשיות. תתייעצו עם כמה שיותר חברים ואפילו עם גורם מקצועי, שיעזרו לכם למצוא שיר ייחודי ומרגש שיבליט את יכולותיכם וגם לא ישמע מוכר מידי לשופטים. מומלץ לבחור 2 שירים ושיהיו שונים במידה מסוימת אחד מהשני, ניתן לבחור שיר אחד גם באנגלית.
  • מילות השיר – חובה לזכור את מילות השיר בעל פה ולשנן עד הרגע האחרון לפני האודישן, הדבר יראה על מקצועיות ויגרום לכם להרגיש יותר חופשיים עם השיר. חשוב להתרכז בהוצאת הצליל, ולשמור על קשר עין עם הבוחנים. יש לדעת מראש מה הסולם המתאים לשיר ולהכיר את המגבלות הווקאליות שלנו.
  • הכנה לאודישן עם מפיק מוזיקלי – יש להעזר בגורם מקצועי בבחירת השיר ובהכנה לאודישן עצמו. הוא יתן לכם הערות ודגשים שכנראה לא שמעתם מגורם לא מקצועי. הוא יעזור לכם לבחור שיר מקורי, במידה ותרצו, שכן יש לזכור ששופטים נוהגים לראות זאת בצורה חיובית. המפיק יעזור לכם לגבש יכולות תיאטרליות ודגשים להתנהגויות נכונות בזמן שירה, מתוך ניסיונו.
  • ביגוד – יש ללבוש בגדים שאיתם תרגישו יותר בנוח, יותר אמיתיים. מראה מרשים לא מתאים לכל אדם, אודישן או סוג שיר, ולכן יכול להרוס לעיתים.
  • הכנה פיזית ומנטלית – אם האודישן מתבצע בבוקר, יש לקום מוקדם בכדי שהקול יתחמם. פעילות ספורטיבית תסייע להתעוררות הגוף, לאחריה יש לאכול משהו קל ומים פושרים.

שגרת חיים שכוללת שירה

השירה צריכה להיות חלק משמעותי בחיים של כל נבחן וזאת התחושה שהוא צריך להעביר גם לשופטים. צריך לחיות את המוסיקה ולשיר גם בבית, במקלחת, באוטו, העיקר לתרגל ולהשתפשף. יש לספר על האודישן רק למי שעשוי להגיב בצורה חיובית. אסור לערער את הבטחון לפני בחינה כזו – חשוב מאוד להיות רגוע בטוח בעצמך ולא לתת לאף אחד לקלקל.

נכשלתם באודישן? לא קרה כלום. זמרים גדולים ומוכרים לא התקבלו לאודישנים רבים והמעידה לא מנעה מהם מלהצליח. יש להסתכל על כל אודישן כזה כשיעור וכחלק מתהליך שיבנה אתכם כזמרים. מי שנועד להצליח בתחום יצליח גם אחרי מספר כשלונות באודישנים, רק חשוב ללמוד מכל בחינה כזו ולהבין איפה טעיתם.