תמיד חלמתם להיות שחקנים? מרגישים שיש לכם את זה? זה הזמן לעשות את הצעד ולצאת להבחן באודישן! לזכות בתפקיד, להשיג את הפריצה המיוחלת ולהיכנס לתחום הנחשק. אז איך מצליחים לעבור אודישן למרות כל המתמודדים והלחץ מסביב? עם קצת הכנה מנטלית והסתכלות קצת שונה על הדברים אפשר לדחוק את המחשבות השליליות בזמן ההתמודדות על התפקיד. הכנה ראויה תשפיע ישירות על סיכויי ההצלחה באודישן.

film-145099_1280

חשוב להערך בצורה נכונה – אודישנים למשחק.

הבחנות באודישן היא סיטואציה מאוד מלחיצה ומרגשת, לא משנה באיזה תפקיד מדובר ומה ניסיונו של הנבחן. אנשים רבים חולמים להיות שחקנים ובדרך כלל רבים מתחרים על תפקידים מעטים. יש להתייחס לאודישן כאל ראיון עבודה לכל דבר. השוני העיקרי ואולי היחיד הוא שלא ניתן לדעת איך הבמאי/הבוחן היה רוצה שנתנהג בדיוק. ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים להצלחה באודישן למשחק:

  • אין כל פסול בהתרגשות באודישן, להפך ההתרגשות היא טבעית ותתרכך עם הזמן. גם שחקנים מוכרים ומנוסים מודים שהם עדיין מתרגשים אחרי שנים רבות בתחום. חשוב לקחת את ההתרגשות למקום של נכונות להצלחה ולדעת להתכונן טוב יותר.
  • יש לערוך הכנה נכונה ומעמיקה – לטקסט, לתפקיד ולסיטואציה. ככל כנראה התרגשות וחוסר ניסיון יפגעו בביצוע ולכן חשוב להקפיד על ההכנה עצמה כדי למזער נזקים. כחלק מההכנה מומלץ לתרגל עם חבר ולהשיג כמה שיותר מידע על הדמות המיועדת.
  • יש לעשות את המקסימום כדי להתחבר לדמות ולתפוס את העין של הבוחן. כל בוחן מחפש משהו אחר בשחקן המיועד, מסתכל על דברים בצורה אישית. לכן, לא ניתן לחזות מראש איך הבמאי רוצה שנתנהג כדמות, אבל כשחקן צריך לתת את המקסימום.
  • מומלץ להגיע בשעה מוקדמת מהשעה שנקבעה, להרגע ולהתכונן לאודישן. אסור לשדר לחץ אבל גם לא אדישות יתר. אם מתאפשר כדאי להגיע מוקדם, לבצע כמה חזרות, להתכונן נפשית ולהתרגל לסביבת האודישן.

חושבים שאתם מספיק טובים וכריזמטים כדי לקבל את התפקיד? קחו את הרצון הזה צעד אחד קדימה, תגשימו חלום ולכו להבחן באודישן!